Морин хуур  

Posted by Сумбаа in

Морин хуураа гэж... үндэсний минь өмнөө барих ганц баялаг гэж болох л юм. Юун Таван толгой , Оюу толгойн алт, нүүрс вэ? Тэд чинь нэг л мэдэхэд дуусчий ш дээ.
Саяхан Монголын алдарт хуурч Жамъяан гуай 89 насан дээрээ хорвоогийн мөнх бусыг үзүүлсэн тухай гашуудлын мэдээ сонсогдсон. Үнэхээр л хуурын минь 2 чавхдас түр хугацаанд тасарсан болов уу гэлтэй.
Морин хуурын аялгуу сонсоод миний л лав хамаг зүрх булгилаад, догдлоод хөдөө хээр морьтой давхиж ч байгаа юм шиг тийм сонин мэдрэмж ч гэх юм уу сэтгэгдэл төрдийн. Морь унаад давхимаар ч юм шиг, анх удаа өсгий цагаан хонгор халзан морь унаад өвөөрүүгээ давхиж байсан минь санаанд ордын. Гэтэл яруу найрагч Ичинхорлоогийн нэгэн шүлэг байнаа.

Морин хуурчид хэлэх шүлэг ...

Дэргэдээс чинь сул шороо ч үргэхгүй
Дэлхий яаж уяардагыг би харж ханахгүй
Хаврын униар шиг чиний хуурын аялгуу
Халгиа мөрний ус мэт зүрхэн дундуур бидэртэнэ.
Түмэн агтын сүүлэнд хургасан салхинаас
Гэгэлгэн уянга омголон унага шиг алдрахад

Түүчуу тогоруудын сүүлчийн дэвэлтийг умартан
Гэгээн сэтгэлд сарны хун өдөлнө.
Хар зүрхийг эзэгнэх хуурын чинь аяргууг шүтэвч
Хар шөнийн зүүдэнд чи ирдэггүй
Мөнхийн аялгууг эзэгнэсэн чамайг
Мөрөөдөн сууж би чаддаггүй
Буйд газрын хөнгөн зэрэглээнд
Борог өвс салхинд налах төлийнхөнд
Эх нутаг минь яруухан гэж
Эгшиг нөмрөн шивнэсэнийг чинь мартдаггүй
Дэргэдээс чинь сул шороо ч үргэхгүй
Дэлхий яаж эргэдэгийг би харж чадахгүй
Хаврын униар шиг чиний хуурын аялгуу
Халгиа мөрний ус шиг зүрхэн дундуур бидэртэнэ

Нээрээ л хуурын аялгуу гэж зүрхэн дундуур зүсч ороод хүнийг уйлуулана чиг, дуулуулана чиг. Би яг одоо Харангийн Лхагваагийн "Морин хуур" дууг сонсож байна. хамаг сэтгэл хөдөлгөөд хаячихлээ. Миний Монголын өвөг дээдэс ч бишрээд бишрээд барахгүй хүмүүс юм даа. Ийм сайхан хуур хийж л байдаг, ганц хуур ч биш л дээ...
Би ч бас азтай юм аа ийм сайхан оронд төрдөг.
Нацагдоржийн
Энэ бол миний төрсөн нутаг
Монголын сайхан орон гэж..

This entry was posted on Wednesday, February 20, 2008 at 12:23 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 Сэтгэгдэл бичих

Миний хөөрхөн дүү сайхан бичсэн байна. Тэгэхдээ жаахан хэтрүүлэх өнгө аяс байна а. Туйлшрал гэдэг билүү дээ... Морин хуур үндэсний ганц баялаг гэвэл жаахан өрөөсгөл болох байх даа. Монголын гэсэн нэрийг дэлхийд гаргах тоотой хэдэн өв уламжлалын маань нэг байгаа юм аа. Улам ихийг бичээрэй.

February 20, 2008 at 6:48 PM

Тийм шүү, би буруу бичсэн байна. цөөн хэдэн баялагын нэг гэх ёстой байсан байна. Баяраллаа агаадаа.
Агаа нартаа мөн ч их дасаж дээ. санах л байх даа. битгий л тэгээсэй...

February 21, 2008 at 1:54 AM

Post a Comment